اهمیت تصفیه آب جکوزی چیست؟

اهمیت تصفیه آب جکوزی چیست؟

جکوزی مرطوب و گرم شما مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و جلبک ها است. خوشبختانه، کنترل و جلوگیری از رشد باکتری‌ ها به همین سادگی است که آبگرم را با مواد شیمیایی و ضدعفونی ‌کننده کافی درمان کنید. تصفیه آب جکوزی به حفظ شفافیت آب و سلامت افرادی که از آن استفاده می کنند کمک خواهد کرد. کلر محبوب ترین ضدعفونی کننده جکوزی است. هنگامی که کلر به آب اضافه می شود، اسید هیپوکلرو تولید می کند که باکتری ها را از بین می برد. هنگامی که این اسید هیپوکلرو با عناصر دیگر واکنش نشان می دهد، غیرفعال می شود و کلرامین ها را از خود به جای می گذارد که بوی متمایز کلر را ایجاد می کند.

روش تصفیه آب جکوزی

شما باید سطح کلر وان آب گرم خود را بین ۳ تا ۵ میلی گرم در لیتر حفظ کنید. غلظت کمتر از این غلظت آن برای کشتن موثر باکتری ها به اندازه کافی قوی نخواهد بود. هر چه بالاتر باشد و می تواند به اجزای وان آب گرم شما آسیب برساند و پوست، چشم ها و ریه های شما را تحریک کند.

قرص ‌های کلر در یک تلگراف شناور قرار می ‌گیرند و به تدریج در طول زمان حل می‌ شوند، در حالی که هر بار که نیاز دارید سطح کلر خود را بالا ببرید، می توانید گرانول ‌ها مستقیماً به آب وان داغ اضافه کنید.

اگر سطح pH جکوزی شما مناسب نباشد، ضدعفونی کننده شما (کلر یا برم) به درستی کار نخواهد کرد. در موارد شدید، استفاده از آب بی خطر نخواهد بود و حتی می تواند اجزای وان آب گرم شما مانند پمپ ها و لوله ها را فرسایش دهد. محدوده PH ایمن برای جکوزی بین ۷٫۲ تا ۷٫۶ است.  اگر آب جکوزی شما در مقیاس pH کمتر از ۷٫۲ باشد، بسیار اسیدی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.