شناخت میزان استاندارد PH استخر شنا و تنظیم آن

شناخت میزان استاندارد PH استخر شنا و تنظیم آن

میزان استاندارد PH استخر شنا یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد نظارت قرار بگیرد. سطح pH پایین می تواند باعث سوزش چشم ها و پوست تحریک شده و همچنین سایش بیش از حد سطح استخر و خرابی مکانیکی شود. با گذشت زمان و در طول فصل استخر، سطوح شیمیایی به طور طبیعی متفاوت خواهد بود. به طور کلی، pH ایده آل استخر ۷٫۶ است که نه خیلی اسیدی است، نه خیلی بازی، بلکه برای استخرها مناسب است در حالیکه سطح کلر نیز مناسب باشد.

روش تنظیم میزان استاندارد PH استخر شنا

اسکوپ/فنجان خود را بردارید و به آرامی اولین فنجان پودر ph را در مقابل جت آب برگشتی در استخر اضافه کنید و مطمئن شوید که تا حد ممکن مواد شیمیایی حل شود. تعیین مقدار مناسب ماده شیمیایی برای افزودن به عوامل خاص زیادی در استخر شما بستگی دارد، از جمله میزان نور خورشید، اندازه استخر و غیره. هنگام اضافه کردن ماده تنظیم کننده ph برای اولین بار، یک یا دو فنجان مواد شیمیایی اضافه کنید.

پس از افزودن پودر pH، ۲۴ ساعت صبر کنید و مجددا تست کنید و بر اساس آن تنظیم کنید. اگر مقدار زیادی از پودر pH را اضافه کردید و استخر شما سفید شیری شد، استخر خود را به مدت ۲۴ ساعت روشن کنید تا از طریق آب فیلتر شود و خود به خود پاک شود.

آیا می توانید pH استخر  را به طور طبیعی افزایش دهید؟

اگر پودر pH ندارید با فرض اینکه همه سطوح دیگر درست باشند ساده ترین راه برای دستیابی به میزان استاندارد PH استخر این است که سیستم گردش آب استخر را برای مدت طولانی تری اجرا کنید. ایده این است که تا حد امکان حباب ها و اختلالات ایجاد کنید تا به آب استخر اجازه دهید تا دی اکسید کربن (که اسیدی است) را آزاد کند و در نتیجه PH استخر شما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.