آب گرم و آب های معدنی چه فواید سلامتی دارند؟

آب گرم و آب های معدنی چه فواید سلامتی دارند؟

آب گرم و آب های معدنی برای سلامتی بسیار مفید هستند. آب گرم به افزایش جریان و گردش خون کمک می‌کند، که می‌تواند با رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به نواحی آسیب ‌دیده، بهبودی را تسریع کند. اعتقاد بر این است که مواد معدنی موجود در چشمه های آب گرم مانند گوگرد دارای خواص درمانی هستند که به روند بهبودی عضلات و مفاصل کمک می کند. این ترکیب از گرما و مواد معدنی مانند کلر، کلسیم، منیزیم و غیره نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه می تواند به کاهش التهاب نیز کمک کند و به بهبود ماهیچه ها و مفاصل کمک کند.

مزایای آب گرم و آب های معدنی

علاوه بر این، شناوری تجربه شده در چشمه های آب معدنی اثر گرانش را بر بدن کاهش می دهد و امکان حرکت و انعطاف پذیری بیشتر را فراهم می کند. این می تواند به ویژه برای کسانی که تحت توانبخشی فیزیکی هستند یا کسانی که مشکلات حرکتی دارند مفید باشد. جلسات منظم در آب معدنی داغ نه تنها ممکن است باعث تسکین فوری درد شود، بلکه دامنه حرکت و انعطاف پذیری را در طول زمان بهبود می بخشد.

آیا می دانستید با غوطه ور شدن در چشمه های آب گرم معدنی به مدت یک ساعت می توانید تا ۱۴۰ کالری بسوزانید؟ مطالعات نشان می دهد که گرم کردن غیرفعال می تواند در سوزاندن کالری در بدن شما موثر باشد.

افزایش جریان خون که با غوطه ور شدن بدن در آب های گرم به دست می آید، کلید سلامت قلب و عروق است. گردش خون بهتر به معنای تحویل کارآمدتر اکسیژن به بافت ها و اندام ها است. این می تواند به جلوگیری از مشکلاتی مانند فشار خون بالا، سفتی شریانی و سایر شرایط قلبی عروقی کمک کند. کلسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و کربنات سدیم خون را کمی قلیایی تر می کند که گردش خون را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.